søndag 24. juni 2012

Vi tester ut cakepops

Jeg har fått med meg at cupcakes er litt "last-year" og at Cakepops er den nye farsotten innenfor baking. Og klart det må testes!

Siden vi er i feriemodus, og med begrenset utvalge av ingredienser, ble det sjokoladekake fra Møllerens som ble basisdeigen.

Sjokoladekaken smuldret jeg opp og blandet sammen med ostekrem;
200g kremost naturell
400 g melis
2 ts vaniljesukker

Så rullet jeg kakeblandingen til små kuler,satte de til avkjøling i kjøleskapet mens smeltet i vannbad.
Dypp pinner/tannpirkere i den smeltede sjokoladen og stikk de i sjokokulene. Men sjekk at tannpirkerne er uten smak, noe som jeg ikke gjorde, fant ut at det var mint smak på de jeg kjøpte...så like før vi endte opp en After Eight flavour på popsene :) Men løsningen ble grillspyd i tre.
La det hele stå til avkjøling en liten stund til i kjøleskapet.
Dypp så Cakepopsene i resten av den smeltde sjokoladen, dryss deretter over valgfri strøssel/pynt, og avkjøl igjen.

Stor suksess hos barna, så av 45 stykk er 0 igjen! Dette blir tydeligvis en hit i fremtidige barnebursdager!
Testingen var vellykket,så dette skal prøves mer hjemme! :)


Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...