lørdag 28. juli 2012

Forberedelser til barnehagestart

I år er jeg tidlig ute med små forberedelser til Stella skal starte i barnehagen i august. De neste ukene og helgene er fullpakket, så det er godt med alt som er gjort ferdig på forhånd.
I går og i dag har jeg tatt for meg merking av klær. Og jeg har funnet de søteste merkelappene hos Oliver Labels ! 
På denne siden må man ha god tid for å komme gjennom alt, både av produkter og design!
Til Stella valgte jeg en Starter Package . Man kan velge de designene man vil. Enten om man vil ha alle merkelappene like eller om man vil ha forskjellig for de forskjellige typene. Jeg tok litt forskjellig, men lider av litt prikke-syke, så de fleste ble med polkadotter! :)
De har mange ulike typer merkelapper; lapper til å stryke på klær, lapper til å klistre på klær (tåler maskinvask), klistremerker til sko, klistremerker til å merke feks drikkeflasker, matbokser ol, tags til ryggsekker/kofferter mm.
De lappene man klistrer på klærne var veldig lettvint å ta på. De klistret jeg bare på etterhvert som jeg la sammen rene klær. Slipper å lete frem strykejern! Fikk gjort tre ting på èn gang; se på TV, brette klær og merke dem! Hurra for effektivitet :)
I starter-pakken fulgte det også med klistermerker til sko/støver. 
Prøver meg litt frem og limer dem i sålen nå først. Så får vi se om de sitter godt der eller om de lett detter av når skoen er i bruk. Vi er på testestadiet med disse merkelappene.
Til Vida bestilte jeg bla. klistermerker som vi kan ha på drikkeflasker, leker, solbriller mm. Disse skal tåle oppvaskemaskin. 
Til Vida valgte jeg denne pakken.
Jeg nevnte at vi er på teste-stadiet, så nå er klesklistermerkene i testmodus i vaskemaskinen. Så gjenstår det å se om de fortsatt henger på etter vask!
Vi har også et brett med strykemerker om det ikke skal funke med klistermerkene, og vet av erfaring at de skal sitte godt.
Nå skal jeg fortsette merkingen, samtidig som jeg ser håndballkamp!
HEIAHEIA!!
♥ 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så flotte disse merkelappene var! Takk for tipset! Du må holde oss oppdater på om de henger på etter vask da. Hvis de gjør det, skal jeg også bestille noen. Har noen fra før som skal strykes på klærne, men stryking er så kjedelig, så det blir aldri noe av her i huset. Da bruker jeg sprittusj og skriver inni klærne istedet. :)

Her er det også håndballkamp på TV. Gøy med OL! Ha en finfin sommer videre. :)

Anonym sa...

Hei :)

Jeg flat også helt for disse merkelappene - men holder de på i vask? Som hun over her sier - stryking er kjedelig, så jeg også tyr oftere og oftere til sprittusjen ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...